Játék menete

Dátum: 2017. 01. 30. 18:50

Táblás társasjáték I. (színes)

Kedves Nyomkeresők, a játékban gyűjtsetek össze minél több vadnyomkártyát és érjetek minél hamarabb vissza a kiindulási pontra, azaz a célba. Néha az útjaitok keresztezni fogják egymást, így csak a végén derülhet ki, hogy ki volt a leggyorsabb. A játékosok által választott bábúnak a saját színének megfelelő rajt mezőről kell elindulnia a „végtelen úton” és ugyanoda is kell beérkeznie. Nem biztos, hogy a legelső nyeri meg a játékot, mert a gyűjtött vadnyomkártyák pontjait is összesíteni kell, így meg kell várni, míg mindenki befejezi a játékot. A célba érés sorrendjének megfelelően, aki elsőként beérkezik 10 pontot, aki másodikként 8 pontot, a következők 6, 4, 2, 0 pontot kapnak. A kártyalapok pontértéke a korábban leírtak szerinti: a honőrök és a királyok 5–5 pontot, a dámák 4–4 pontot, a lovasok 3–3 pontot, a botosok 2–2 pontot, az összes többi lap 1–1 pontot érnek. A lapok összértéke 94 pont.

21 db játékmezőn lehet kártyát felvenni (a gímszarvas képeknél),

  3 db játékmezőn (a túzok lábnyomán) kimaradsz egyszer a dobásból és

  3 db játékmezőn (a tőkés réce lábnyomán) dobhatsz még egyszer.

 

 

Táblás társasjáték II. (feketefehér)

Kedves Nyomkeresők, a játékban minél több vadnyomkártyát kell összegyűjtenetek, amelyeket akkor vehettek fel, ha a vadnyomokkal jelölt mezőkre léptek. Azt a kártyát kell felvenni, amelyik vadnyomra léptetek, tehát ki kell keresni a csomagból. A játék addig tart, amíg az összes kártyát összegyűjtitek. A végén a nálatok lévő kártyák pontértékét össze kell adni, az nyer, akinek a legtöbb pontja lett. A sarkokból kell elindulni. Dobókockával dönthetitek el, hogy ki melyik sarokból és milyen sorrendben indulhat. A sakkból ismert huszár (ló) lépéssel kell haladni. A lépés L-alakzatként határozható meg; a lépés során a bábú a körülötte lévő mezők egyikétől számítva további két mezőt léphet keresztül, ugorhat át. A lépéslehetőségeidet egyedül a lépni kívánt mezőn elhelyezkedő társaid figurája korlátozza.

 

Memória kártya:

Kedves Játékosok, a kártyákat keverjétek össze, utána ábrával lefelé helyezzétek el. A játék sorrendjét a dobókockával dönthetitek el. Mindenki dob egyet, aki a legnagyobbat dobta, az kezd. A játékos két kártyalapot megfordít. Ha azonos lábnyomok lesznek rajta, akkor félre rakja és húzhat újat. Ha nem azonosak a lábnyomok, akkor vissza kell fordítani őket és a soron következő játékos fordít meg két kártyalapot. A játék addig tart, amíg a lefordított lapok elfogynak. Az a győztes, akinek a legtöbb pár gyűlik össze.

 

Tarokk kártya:

A játék menete a tarokk szabályai szerint. Leírás a kerek-erdo.hu oldalon a Letöltések cím alatt található.